זהירות!! חופש!! – כללים לחופש בטוח יותר
top of page

זהירות!! חופש!! – כללים לחופש בטוח יותר

החופש הגדול כבר כאן והסכנות אורבות גם במהלך חופשה משפחתית וגם בבית.

 

כשהטמפרטורות בחוץ עולות והחמסין מעיק, אין כמו טבילה במי הבריכה או הים הצוננים. הבילוי במים מהווה עבור הילדים מקור של הנאה, שמחה ואפשרות לפעילות גופנית חשובה. עם זאת, בסביבת מים נדרשת תשומת לב מכסימלית והשגחה צמודה ופעילה על הילדים.



בכל שהייה במים משגיחים על הילדים כל הזמן, למרות שזה לא מותיר להורה השומר "זמן לעצמו". הורים – קחו אחריות!

· ילדים שאינם יודעים לשחות או קטנים מגיל 5 - נדרשת השגחה צמודה ופעילה של מבוגר (השגחה צמודה ופעילה = המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עימו, בתוך המים ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון)

· מצופים וגלגלי ים מומלצים לשימוש, אך אינם מהווים תחליף להשגחה פעילה. יש להתאימם למשקל הילד ולגילו.

· בים, שוחים רק בחוף מוכרז ורק בנוכחות מציל. נשמעים להוראותיו. תמיד. למרות שהוא יכול להיות ממש ממש מציק...

· ילדים, ככלל, ורצוי גם מבוגרים, לא שוחים לבד בים, גם אם יודעים לשחות. לפחות בזוגות.

· לא הולכים על המזח ועל שובר הגלים, ולא שוחים בקרבתם. מקומות אלה מסוכנים ביותר.

· הים אינו צפוי ומסוכן אף לשחיינים מקצועיים. נדרשת תשומת לב מיוחדת כשרוחצים בו, ולכן יש לשהות עם הילדים במים במהלך כל הרחצה.

· זיכרו- אין הבדל מבחינת הילד אם אתם נמצאים איתו במים עמוקים או רדודים. העדיפו הרדודים. חיזור הביתה בשלום.



בחרו מקום נופש המותאם לילדיכם כשיוצאים לחופשה עם הילדים לא יוצאים לחופשה מהילדים. כמי שאחראים לשלומם, העדיפו מקום נופש המתאים לילדים:

· מזמינים חדרים, שיש בהם תנאים בסיסיים לאירוח ילדים - מיטת תינוק, מיטה נמוכה או מזרן על הרצפה (מוודאים מראש. חבל להכנס לבעיה ואחר כך לנסות לצאת ממנה...)

· אל תישנו עם ילדים בחדרי אירוח שבהם יש קומת גלריה פתוחה. לילדינו יש נטייה ליפול. שלא כמונו, הם עדיין לא יודעים לעוף ולרחף!

· ערכו בדיקה יסודית בחדר הארוח, למניעת סיכונים פוטנציאלי


ים – קומקום נמוך, טלוויזיה שיכולה ליפול על ראשו של החבלן הצעיר, נקודות חשמל לא מאובטחות ועוד..

· מיטת התינוק -המרווח בין סורגי המיטה צריך להיות כזה, שראש של תינוק לא יוכל להיכנס בו (לא יותר מ - 10 ס"מ); גובה המזרן יותאם לגילו ההתפתחותי וליכולותיו של התינוק; מצעי מיטת התינוק לא יכללו שמיכות רכות או כריות העלולות לגרום לחנק והשתנקות. שימו לב, הורים יקרים: לפעוטות ותינוקות יש לפעמים יכולות חילוץ מדהימות ממיטות ולולים – אל תקלו ראש!

· חפצים קטנים, סיכות ומטבעות - מומלץ לבדוק את תוכן הארונות, מתחת לכריות ומתחת למיטות אחר סיכות שנפלו, מטבעות, עטים וחפצים אחרים שילדים סקרנים עלולים לגלות ולבלוע. זה לא טעים להם, ומאד מסוכן.

· גם הצוות המנקה עלול להשאיר אחריו מטליות משומשות וחומרי ניקוי למיניהם. לא בריא!

· מאפרות וגפרורים - יש חדרי מלון המאובזרים במאפרות וגפרורים. דאגו לסלקם מיד עם כניסתכם לחדר.

· עטים ועפרונות - יש מדפים או ארוניות המצוידים בעטים או עפרונות המהווים סכנה אפשרית לפרוק ובליעת חלקים, או לפגיעה בעין. לרובנו שתי עיניים. חבל לוותר על אחת כבר בגיל צעיר...

· דלתות - יש לנעול את הדלתות המובילות למרפסת, למניעת נפילה מגובה. זיכרו – ילדינו עוד לא עפים. הם נופלים.

· דלת חדר האמבטיה - במידה ודלת חדר האמבטיה נסגרת אוטומטית מבפנים, מומלץ לכסות את המנעול בנייר דביק, ובכך למנוע אפשרות שילדים יינעלו בפנים. אחרת תארגנ


ו לעצמכם בילוי נחמד של פריצת הדלת לערב חופשה אבוד.

· אמבטיה - מומלץ לבדוק את טמפרטורת המים בכל הברזים ובכך למנוע כוויות; אין להשאיר ילדים קטנים לבד באמבטיה, אף לא לרגע אחד; זה רק נראה בטוח. זה לא! יש לשים לב לסכנת החלקה על רצפת האמבטיה.

· וילונות - חבלי הווילונות המשמשים להסטתם וסגירתם, עלולים להוות סכנת חנק. מומלץ להרימם ולקשרם, אפילו באזיקוני פלסטיק, והעיקר שיהיו מחוץ להישג ידם של ילדים צעירים.

· תרופות - אם הבאתם אתכם תרופות, מצאו מדף גבוה לאחסנן. ייתכן ובחדר בית המלון אין בנמצא ארון שאפשר לנעול בו את התרופות.

· סיור במקום - מיד עם קבלת מפתחות החדר, מומלץ לסייר ולמצוא את יציאות החירום במקרה של פריצת אש.

· ידוע הילדים והסבר על המקום - מומלץ ליידע את הילדים הגדולים בפרטים מיוחדים על החדר ועל המלון: גובה הקומה בו מתאכסנת המשפחה, כתובת המלון. כדאי גם לתת להם כרטיס ביקור של המלון, למקרה שהם הולכים לאיבוד. כן מומלץ לעבור עם הילדים על כל פרטי החדר ולהצביע על מה מותר ומה אסור לעשות לבד.

· כאשר נמצאים בסביבה לא מוכרת - יש להשגיח על הילדים כל הזמן, במיוחד ליד מקורות מים.



ובבית ... - שימו לב, אומנם ביתנו הוא מבצרנו אך בבית אורבות סכנות רבות :


· למניעת נפילות : התקינו סורגים על כול חלונות הבית, בבתים בהם יש מדרגות התקינו "שערים" גם למטה וגם למעלה למניעת נפילות וטיפוס . אין פשרות בעניין זה. הילדים ימצאו בסופו של דבר את החלון הלא מאובטח, ויפלו ממנו. הם לא יודעים לעוף!!!

· קבעו רהיטים כבדים לקיר כך שגם אם ילדכם יטפס עליהם לא ייפול עליהם דבר .

במטבח

· משתמשים בלהבות האחוריות של הכיריים, בזמן הבישול. מקפידים שידיות הסיר והמחבת יפנו פנימה, לכוון הקיר, למניעת כוויות. כל ילד חייב להכוות פעם אחת על מנת להבין מה זה חם. בדרך כלל – מהקפה של אבא או אמא. לא כדאי להפוך את ההתנסות לשריפה גדולה. זה כואב. מאד כואב.

· מניחים כלים חמים, סירים עם אוכל או נוזלים חמים, הרחק מהישג ידם של הילדים (לא על הרצפה, ולא בקצה השולחן), למניעת כוויות.

· מרחיקים פיצוחים, פופקורן וסוכריות קשות מילדי


ם הצעירים מגיל 5.

· חותכים נקניקיות לאורכן (לא לטבעות!), וענבים חוצים לשניים או ארבע, למניעת חנק.

· מאחסנים גפרורים וחפצים חדים במקום גבוה ו/או נעול.

· מאחסנים חומרי ניקוי,תרופות וחומרי הדברה במקום גבוה ו/או נעול.


זכרו – ילדינו לא תמיד מבחינים בין מותר לאסור, מסוכן ובטוח. הם פועלים רוב הזמן במתכנת של "מקסימום נזק", ומתפקידינו כהורים לשמור עליהם, לחנך אותם לבטיחות ולא לכעוס לאחר מעשה. זה לא יעיל.


הכללים לקוחים מתוך ההמלצות של ארגון "בטרם" ומתוך נסיון אישי בכול שאלה הינכם מוזמנים לפנות אליי למרכז 9099914 03 או במייל inna@m-ia.co.il או בדף הפייסבוק שלנו facebook.com\mia.center

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page